در پست قبلی ، با همدیگه ویدیوی ارایه ۹ تا از استارتاپ های پذیرفته شده در چرخه دوم آواتک رو مرور کردیم ، در این پست هم قصد دارم به بررسی و مرور ویدیو های ارایه استارتاپ های چرخه سوم آواتک بپردازم ، همونطور که قبلا گفتم ، مرور نمونه های داخلی در کنار مرور ارایه های استارتاپ های خارجی خیلی میتونه به شما کمک کنه ، یه جورایی دیدن این ویدیو ها و فایل های ارایه ، خودش یک دوره آموزشی محسوب میشه ! ممنون از آواتک بابت انتشار این ویدیو ها.

نکته مهم

در مورد ویدیو هایی که در ادامه میبینید من نظری اعلام نمیکنم ، اینکه ایده خوبه ، بده ، ارایه چطور بوده ، یا اینکه روش تحلیل ها چطور بوده ، همه ارایه ها از یکسری الگو ها پیروی کردن ، این الگو ها ظاهرا بر اساس تحقیقات تیم آواتک ، روش مناسبی برای ارایه به سرمایه گذار هست ( بالاخره تعدادی از این استارتاپ ها سرمایه جذب کردن ، با همین ارایه ها و تحلیل ها ). در اینجا هدف یک جمع آوری و مجتمع سازی محتوا بوده که امیدوارم براتون مفید واقع بشه !

ارایه های چرخه دوم آواتک

تعداد تیم های ارایه دهنده ۹ تیم

عناوین تیم ها  : ایزی پز | آزمون سبز | پین تایم | جرمینال | دیتاشهر | فول فکر | لوناتو | لیمانزا | نظر بازار

زبان ارایه : فارسی ( در دوره قبلی ارایه ها به زبان انگلیسی بود ولی در این دوره ارایه ها به زبان فارسی بود که شاید یکی از دلایلش این باشه که شبکه سرمایه گذاران داخلی قوی تر شده باشه)

نکات :

  • عدد و رقم ها بسیار قابل تامل و آموزنده است ، و شما میتوانید از این تحلیل ها بسیار بسیار بهره ببرید! ( آمارهای مربوط به تحقیقات بازار ، سایز بازار ، میزان ترکشن و… )
  • یکی از نکات مهم برای سرمایه گذار ها برنامه شما در چند ماه آینده است ( در بسیاری از این ارایه ها به سرمایه گذار چشم اندازی از اتفاقات آینده ارایه شده است= اینکه قراره به کجا برسن و چیکار کنن )
  • اینکه سرمایه قراره صرف چی بشه یکی از نکات مهم دیگه برای سرمایه گذار است.
  • داستان سرایی در زمینه معرفی مشکلی که میخواهید حل کنید یکی از بهترین راهکارهای تفهیم سرمایه گذار است (Story telling)
  • برخی آمارها برای سرمایه گذار ممکن است جالب نباشد ، مثلا x هزار دانلود بدون مدل درآمدی شفاف خیلی جالب نیست ! ( به اینها میگن آمارهای Vanity )
  • به نظر من مدل اشتراکی در ایران خیلی جوابگو نیست ، جالبه بدونید که در اینجا ( آمریکا) اکثر کسب و کارها بر پایه اشتراک ماهیانه است ، از سوپر و کارواش گرفته تا اپ های موبایل ، مردم با این فرهنگ آشنایی کامل دارن و برای همین این مدل اشتراکی اینجا خیلی رایجه .در آینده بیشتر در این مورد مینویسم ولی نظر شخصیم اینه که هنوز متقاعد کردن مشتری برای پرداخت اشتراک ماهیانه در ایران سخته !
  • غیر از پول ، مشارکت کلیدی و پتانسیل های سرمایه گذار هم مهمه ، شاید حتی مهمتر از سرمایه ای که میاره ( در وبینار ارزشگذاری در مورد این موضوع کاملا توضیح دادم )
  • جالبه بدونید که در این چرخه آواتک استارتاپ های مد حضور چشم گیری داشتن ، نمیدونم صنعت مد و فشن در ایران چقدر میتونه به سمت دنیای دیجیتال بره ، در آمریکا که خیلی خیلی استقبال خوبی از این سرویس ها شده ، سرویس خرید اشتراکی لباس ، قرض دادن لباس های مهمونی ، خرید ست های آماده لباس و….
  • برای کسب اطلاعات بیشتر از میزان سرمایه درخواستی و ارزش گذاری استارتاپ ها این وبینار آموزشی را ببینید.

ویدیوی ارایه استارتاپ ایزی پز

سرمایه مورد نیاز ۶۸۸ میلیون تومان (۵۵ درصد بابت کارهای عملیاتی ، ۲۷ درصد بازاریابی  و ۱۸ درصد تجهیزات و سرمایه ثابت)

میزان فروش تا کنون ( منظور روز ارایه ) ۴۵۰ بسته غذایی با ۳۶ درصد تکرار در خرید ( یعنی ۳۶ درصد دوباره سفارش دادن ) | تعداد اعضای تیم ۵ نفر

ویدیوی ارایه استارتاپ آزمون سبز

سرمایه مورد نیاز ۱۴۰ میلیون تومان (جهت توسعه و بازاریابی ، عددی در ارایه ، ارایه نشده است.)

میزان دانلود اپلیکیشن ( منظور روز ارایه ) ۲۰ هزار نصب فعال | تعداد اعضای تیم ۳ نفر

 

ویدیوی ارایه استارتاپ پین تایم

سرمایه مورد نیاز ۱۵۰ میلیون تومان (جهت توسعه و بازاریابی ، عددی در ارایه ، ارایه نشده است.)

میزان دانلود اپلیکیشن ( منظور روز ارایه ) ۳ هزار نصب فعال | تعداد اعضای تیم ۳ نفر

 

ویدیوی ارایه استارتاپ جرمینال

سرمایه مورد نیاز ۴۰۶ میلیون تومان (۵۰ درصد جهت تولید سخت افزاری )

پیش فروش ۴۱۷ عدد دستگاه و درآمد حدود ۱۷ میلیون تومان | تعداد اعضای تیم ۳ نفر

 

ویدیوی ارایه استارتاپ دیتاشهر

سرمایه مورد نیاز ۲۹۹ میلیون تومان

۱۰۰ هزار کسب و کار ثبت شده ،۳۰ هزار بازدید یکتای ماهانه ،عقد قرارداد با ۳ پیک آگهی محلی در تهران | تعداد اعضای تیم ۴ نفر تمام وقت و ۵ نفر نیمه وقت و پروژه ای

 

ویدیوی ارایه استارتاپ فول فکر

سرمایه مورد نیاز ۵۸۰ میلیون تومان+ مشارکت های کلیدی (بازاریابی،تولید محصول و هزینه های جاری)

جذب ۸۰ روانشناس ، ۶۰ هزار کاربر ثبت نامی ، ۲۰ هزار پرسش ثبت شده ، درآمد ۱۵ میلیون تومان| تعداد اعضای تیم ۶ نفر

 

ویدیوی ارایه استارتاپ لوناتو

سرمایه مورد نیاز ۴۸۰ میلیون تومان (۲۵ درصد حقوق ، ۱۳ درصد سرمایه درگردش ۳۸ درصد مارکتینگ و الباقی هزینه زیرساخت)

۱۴۰ سفارش در سه ماه ، ۸ میلیون درآمد و ۸۰۰۰ هزار نفر ثبت نام کننده | تعداد اعضای تیم ۵ نفر

 

ویدیوی ارایه استارتاپ لیمانزا

سرمایه مورد نیاز ۱۳۶ میلیون تومان برای ۶ ماه آینده

جذب ۱۵ طراح و ۳۰۰ محصول ( آماده ورود به بازار) تا روز ارایه | تعداد اعضای تیم ۵ نفر

 

ویدیوی ارایه استارتاپ نظربازار

سرمایه مورد نیاز ۳۵۰ میلیون تومان

۱۵ هزار کاربر جذب شده ، ۱۵۰ هزار پاسخ نظر سنجی ، و ۱۰ میلیون تومان | تعداد اعضای تیم ۴ نفر