شما احتمالا در پیش برد و راه اندازی ایده استارتاپیتون یا از ابزار بوم مدل کسب و کار دارین استفاده می کنید یا از ابزار بوم ناب ( که به شدت پیشنهاد میشه از ابزار بوم ناب استفاده کنید ) من دو تا دوره مفصل در این زمینه در وبسایت فرانش دارم که میتونید بهشون رجوع کنید…
در این مجموعه  ویدیو قصد دارم که با شما در مورد ۱۰ خطایی که در طراحی مدل کسب و کارتون احتمالا دچارش میشین صحبت کنم. ایده این ویدیو از کلاسی که با اش موریا در تگزاس داشتم اومده. این ۱۰ تا خطا خیلی رایج هست و اش موریا ، نویسنده کتاب اجراب ناب و رشد ناب در قالب جلسات مشاوره اش بسیار برخورد کرده . من هم بواسطه مشاوره هایی که داشتم با خیلی از اونها برخورد کردم.یه جورایی همه جای دنیا مدل ذهنی و فکری کارآفرینا و خطاهایی که دچارش میشن یکسان هست!در این مجموعه ۱۰ قسمتی این خطاها رو با شما به اشتراک می گذارم.

لینک های من در اینستاگرام و توییتر

هشدار استارتاپی شماره ۸ : نداشتن مسیر مشخص برای رسیدن به مشتری

استارتاپ ها معمولا مسیر مشخص و معینی به سمت مشتری ندارند!
خیلی دیدیم که استارتاپ های زیادی هستند که تونستن پذیرنگان آغازین زیادی جذب کنن و حتی قرار داد هم بستن ، خیلی از شما ها هم حتما تو رویداد های آموزشی دیدید که طرف در روز ارایه با چند تا پیش قرار داد اومده ! ولی خوب بعدش واقعا چه اتفاقی می افته ! اینجا جایی هست که خیلی از استارتاپ ها نمیتونن برن به مرحله بعد ، یعنی بازار عمومی !
دلیلش چیه ! دلایل مختلفی وجود داره
ولی یکی از دلایلش اینه که اینها نیامندن کانال های ایجاد کشش در بازار یا ترکشن رو آزمایش کنن ! و بسنجن ببینن که بهترین این کانال ها چی هست ، من در وبلاگ یک پست مفصل در مورد انواع کانال های کشش دارم و در وبنیاری در وبسایت فرانش ۱۹ کانال ایجاد کشش رو تشریح کردم !
توصیه ای که میشه اینه که از روز اول این کانال ها رو مورد بررسی قرار بدید و اونها رو آزمایش کنید و ببینید که ازکدوم یکی از اونها بازخورد میگیرید !
بازخورد بهتر و اینکه آیا این کانال ها قابلیت توسعه دارن یا نه ؟و ظرفیت این کانال ها چقدره ؟

توضیحات بیشتر در ویدیو