شما احتمالا در پیش برد و راه اندازی ایده استارتاپیتون یا از ابزار بوم مدل کسب و کار دارین استفاده می کنید یا از ابزار بوم ناب ( که به شدت پیشنهاد میشه از ابزار بوم ناب استفاده کنید ) من دو تا دوره مفصل در این زمینه در وبسایت فرانش دارم که میتونید بهشون رجوع کنید…
در این مجموعه  ویدیو قصد دارم که با شما در مورد ۱۰ خطایی که در طراحی مدل کسب و کارتون احتمالا دچارش میشین صحبت کنم. ایده این ویدیو از کلاسی که با اش موریا در تگزاس داشتم اومده. این ۱۰ تا خطا خیلی رایج هست و اش موریا ، نویسنده کتاب اجراب ناب و رشد ناب در قالب جلسات مشاوره اش بسیار برخورد کرده . من هم بواسطه مشاوره هایی که داشتم با خیلی از اونها برخورد کردم.یه جورایی همه جای دنیا مدل ذهنی و فکری کارآفرینا و خطاهایی که دچارش میشن یکسان هست!در این مجموعه ۱۰ قسمتی این خطاها رو با شما به اشتراک می گذارم.

لینک های من در اینستاگرام و توییتر

هشدار استارتاپی شماره ۱۰ : عاشق مشکل شو نه راه حلت

عاشق راه حل شدن ! این یکی از معضلات بجه های استارتاپی هست ، خود من هم درگیر این عارضه هستم ، اینقدر عاشق و هیجان زده محصولمون میشیم که بیخیال میشیم به مواردی که ذکر شد توجه کنیم !چشمامونو رو هم بزاریم و بگیم آقا من خودم میتدونیم نیاز مشتری چی هست و چی میخواد ، نیازی به تحقیق نداره !
این مسئله در بین هم بچه های فنی و هم کسب و کاری شایع هست ، از روز اول میپرن میرن دنبال کدنویسی و پیدا کردن برنامه نویس و… قبل از اینکه اصلا به جنبه های مختلفی که در بخش های قبلی بهش اشاره شد توجه کنن!
اونا دنبال طراحی لوگو و انتخاب رنگ اپشون هستن ! اصلا براشون بعضی ها کسب و کاره مهم نیست ! دوست دارن فقط درست کنن !
اینجاست که تکنیک های اعتبار سنجی و ساخت MVP بهتون کمک می کنه که یه محصول حداقلی رو ایجاد کنید ( تو ذوقتون نمیزنم درست کنید ولی کوچولو ) و برید در بازار تست کنید ببینید اصلا کسی میخواد یا نه !
خیلی هم عالی امیدوارم نکات مطرح شده در این سلسله ویدیو ها براتون مناسب واقع شده باشه و بتونید ازش استفاده کنید و بهره مند بشید !
تا ویدیو های بعدی فعلا خدا نگهدار !

توضیحات بیشتر در ویدیو