شما احتمالا در پیش برد و راه اندازی ایده استارتاپیتون یا از ابزار بوم مدل کسب و کار دارین استفاده می کنید یا از ابزار بوم ناب ( که به شدت پیشنهاد میشه از ابزار بوم ناب استفاده کنید ) من دو تا دوره مفصل در این زمینه در وبسایت فرانش دارم که میتونید بهشون رجوع کنید…
در این مجموعه  ویدیو قصد دارم که با شما در مورد ۱۰ خطایی که در طراحی مدل کسب و کارتون احتمالا دچارش میشین صحبت کنم. ایده این ویدیو از کلاسی که با اش موریا در تگزاس داشتم اومده. این ۱۰ تا خطا خیلی رایج هست و اش موریا ، نویسنده کتاب اجراب ناب و رشد ناب در قالب جلسات مشاوره اش بسیار برخورد کرده . من هم بواسطه مشاوره هایی که داشتم با خیلی از اونها برخورد کردم.یه جورایی همه جای دنیا مدل ذهنی و فکری کارآفرینا و خطاهایی که دچارش میشن یکسان هست!در این مجموعه ۱۰ قسمتی این خطاها رو با شما به اشتراک می گذارم.

لینک های من در اینستاگرام و توییتر

هشدار استارتاپی شماره ۷ : اتمام منابع و هدر دادن آنها

در آموزش هام بارها و بارها به این نکته اشاره کردم که در کل برای هر استارتاپ سه مایل استون و مقصد وجود داره که باید بهش برسن و اونو رد کنن
اولیش مرحله همخوانی مشکل و راه حل هست ! آیا ما مشکلی داریم که ارزش حل کردن داشته باشه ؟
مرحله دوم اینه که حالا اگر مشکل رو درست تشخیص دادم این محصولی که درست کردم رو ملت میخوان ؟
که به این مرحله همخوانی محصول و بازار گفته میشه ! اینجا جاییکه شما استقبال بازار رو مورد بررسی قرار میدید !

در مرحله آخر : آیا میتونی رشد کنیم ؟یا نه
حالا داستان چیه ! ما هرچقدر جلو میریم داریم هزینه می کنیم ، هزینه زمانی و مالی !
پی باید مهمترین فیچر ها و امکانات رو برای راه حل احتمالی خودمون انتخاب کنیم و در بازار مورد ارزیابی قرارش بدیم ! اینکار باعث میشه که هزینه ما کمتر بشه !
تا جاییکه میتونیم باید چرخه های اعتبارسنجی یا Validation cycle هامونو حداقل کنیم تا زودتر با واقعیت ها مواجه بشیم !
باید ببینیم با این شرایط به چقدر traction در بازار میرسیم !

توضیحات بیشتر در ویدیو