قبلا در این پست در مورد اولین دمو دی آواتک که به نظره من یک مبدا مهم در تاریخ استارتاپی ایران بوده نوشتم ( اینکه چه استارتاپ هایی ارایه دادن ، چه مبالغی رو درخواست کرده بودن و… ) این پست یک پست بسیار جنجالی بود که حتما پیشنهاد میدم اونو مطالعه کنید ( هم پست و هم کامنت هاش رو ) .ببینید ، به نظره من مرور نمونه های داخلی میتونه به شما دیدگاه مناسبی در زمینه نحوه ارایه به سرمایه گذار بده ، ممکنه شما کلی کتاب بخونید و راهکارهای مختلف رو مرور کنید ، ولی همه این موارد نیاز به بومی سازی دارن ، شخصا در آموزش هام خیلی روی بومی سازی تاکید دارم ، اینکه استارتاپ های موفق دنیا چطور ارایه دادن ، آموزه هایی رو به همراه داره ( همونطور که خودم در این مجموعه پست ها به بررسی اسلاید های ارایه استارتاپ های موفق پرداختم ) ولی نمونه های داخلی یه چیزه دیگست، یکی از جنبه هایی که در مجموعه آموزشی بوم ناب خیلی مورد استقبال قرار گرفت بررسی حدود ۳۰ استارتاپ و شرکت داخلی بود ، این مثال ها و نمونه ها، آموزش رو برای بیننده بسیار ملموس تر می کنه . در این پست به بررسی ویدیوی ارایه استارتاپ های ایرانی می پردازم که پر از نکته آموزشی و ایده است.

تشکر از آواتک

جا داره در اینجا از آواتک تشکر کنم ، چرا ، به خاطر انتشار محتوای ویدیویی ارایه استارتاپ های چرخه دوم و سوم ! این مجموعه ویدیویی که در ادامه خواهید دید ، در کانال آپارات آواتک منتشرشده. نمیدونم آیا شتابدهنده های دیگه هم این کار رو کردن یا نه … با این حال کارارزشمندی هست و یه جورایی این ویدیو ها کلی مطالب آموزشی میتونه برای شما به همراه داشته باشه ، چرا ؟ چون کلی منتور با این استارتاپ ها کار کردن تا این ارایه ها رو آماده کنن ، سعی شده از بهترین روشها استفاده بشه ، و شما با دیدن این ویدیو ها ،خروجی اونها و نتیجه تلاششونو میبینید و میتونید از این الگو ها بهره مند بشید.

نکته مهم

در مورد ویدیو هایی که در ادامه میبینید من نظری اعلام نمیکنم ، اینکه ایده خوبه ، بده ، ارایه چطور بوده ، یا اینکه روش تحلیل ها چطور بوده ، همه ارایه ها از یکسری الگو ها پیروی کردن ، این الگو ها ظاهرا بر اساس تحقیقات تیم آواتک ، روش مناسبی برای ارایه به سرمایه گذار هست ( بالاخره تعدادی از این استارتاپ ها سرمایه جذب کردن ، با همین ارایه ها و تحلیل ها ). در اینجا هدف یک جمع آوری و مجتمع سازی محتوا بوده که امیدوارم براتون مفید واقع بشه !

ارایه های چرخه دوم آواتک

تعداد تیم های ارایه دهنده ۹ تیم

عناوین تیم ها  : اسمارت بین | پروانه | پی پینگ | دیمانا | رنگی تر | کورداتو | ناملیک | نیک پرینت | هگزی پیکسل

زبان ارایه : انگلیسی ( احتمالا سرمایه گذارانی از خارج در جمع به صورت حضوری یا ریموت حضور داشته اند ، در چرخه اول آواتک هم همینطور بود )

نکات :

  • شما خواه ناخواه در زمانه ارایه بواسطه استرس سریع صحبت می کنید ، واگر حجم اطلاعات زیاد باشه ، یه مقدار سرمایه گذار گیج میشه ، پس باید روی سرعت صحبت ، زمانبندی و حجم مطلبی که قراره انتقال بدید خوب فکر کنید و برنامه ریزی داشته باشید.
  • شیوه مقایسه با رقبا بسیار خوب انجام شده است .
  • عدد و رقم ها بسیار قابل تامل و آموزنده است ، و شما میتوانید از این تحلیل ها بسیار بسیار بهره ببرید! ( آمارهای مربوط به تحقیقات بازار ، سایز بازار ، میزان ترکشن و… )
  • یکی از نکات مهم برای سرمایه گذار ها برنامه شما در چند ماه آینده است ( در بسیاری از این ارایه ها به سرمایه گذار چشم اندازی از اتفاقات آینده ارایه شده است= اینکه قراره به کجا برسن و چیکار کنن )
  • اکثر استارتاپ های ارایه دهنده ، اسلایدی ویژه برای مشاوران ، منتورها و advisor های خود گذاشته اند ، اگر شما از فردی کلیدی و معتبر بعنوان یک مشاور در راهبری استارتاپ خودتون استقاده کنید ، این کار کمی اطمینان خاطر به سرمایه گذار می دهد ( البته انتخاب این فرد بسیار بسیار مهم است ، چون در حال حاضر همه در ایران مشاور هستند ، باید در انتخاب مشاور بسیار دقت کنید)
  • برای کسب اطلاعات بیشتر از میزان سرمایه درخواستی و ارزش گذاری استارتاپ ها این وبینار آموزشی را ببینید.

 

ویدیوی ارایه استارتاپ اسمارت بین

سرمایه مورد نیاز ۱۶۳ هزار دلار معادل ۵۶۰ میلیون تومان ، میزان فروش تا کنون ( منظور روز ارایه ) ۹۰۰۰ هزار دلار یا تقریبا ۳۰ میلیون تومان | تعداد اعضای تیم ۳ نفر

 

ویدیوی ارایه استارتاپ پروانه

سرمایه مورد نیاز ۳۵۰ میلیون تومان ( ۳۵ درصد از این مبلغ برای مباحث بازاریابی و ۶۵ درصد برای توسعه محصول و کسب و کار ) | تعداد اعضای تیم ۶ نفر

 

ویدیوی ارایه استارتاپ پی پینگ

سرمایه مورد نیاز ۶۰۰ میلیون تومان ( برای تحقیق و توسعه و بازاریابی ) – تعداد تراکنش تا روز ارایه به سرمایه گذار ۱۲۰ عدد | تعداد اعضای تیم ۴ نفر

ویدیوی ارایه استارتاپ دیمانا

سرمایه مورد نیاز ۱۲۰ هزار دلار ( معادل حدود ۴۰۰ میلیون تومان ) جهت بازاریابی ، توسعه محصول ، تبلیغات | تعداد اعضای تیم ۴ نفر

ویدیوی ارایه استارتاپ رنگی تر

سرمایه مورد نیاز ۱۸۰ هزار دلار ( معادل ۶۰۰ میلیون تومان ) ۲۳ درصد جهت توسعه کسب و کار ، ۳۶ درصد در حوزه بازاریابی و ۳۱ درصد در حوزه توسعه محصول | تعداد اعضا ۵ نفر

ویدیوی ارایه استارتاپ کورتادو

سرمایه مورد نیاز  ۱۵۰ هزار دلار ( معادل ۵۰۰ میلیون تومان ) تعداد تراکنشهای ثبت شده در روز ارایه  ۵۰۰۰ مورد | تعداد اعضا ۵ نفر

 

 

ویدیوی ارایه استارتاپ ناملیک

سرمایه مورد نیاز ۱۴۰ هزار دلار ( معادل ۵۰۰ میلیون تومان ) ۵۰۰۰ هزار دانلود اپلیکیشن در روز ارایه| تعداد اعضای تیم ۵ نفر

 

 

ویدیوی ارایه استارتاپ نیک پرینت

سرمایه مورد نیاز ۱۷۰ هزار دلار ( معادل ۶۰۰ میلیون تومان ) درآمد تا روز ارایه ۱۱ میلیون تومان | تعداد اعضای تیم ۵ نفر

 

 

ویدیوی ارایه استارتاپ هگزی پیکسل

سرمایه مورد نیاز ۴۲۰ میلیون تومان |  ۴۰ هزار دانلود در کافه بازار و ۴۰۰۰ کامنت در تاریخ ارایه  | تعداد اعضای تیم ۲ نفر