چند وقتی است که با دوستانی که در حوزه اینترنت اشیا در ایران فعال هستم آشنا شدم ، و خیلی خوشحالم که این روند در ایران هم آغاز شده ، واقعیت اینه که در سفرآمریکا بواسطه حضور در فضای کارآفرینی و استارتاپی ( سیلیوکون ولی ، سیلیکون بیچ ، سیلیکون هیل ) در رویداد های مختلف حضور داشتم تا ببینم چه بازارهایی در اینجا مورد هدف قرار گرفته است ، جالبه بدونید که یکی از ترند های روز اینترنت اشیا است ، این بازار از جذابیت زیادی برخوردار است و توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است.در ایران هم اتفاقات خوبی در این زمینه در حال رخ دادن است ، که در آینده بیشتر در مورد آن خواهم نوشت.

در این پست میخوام یکی از استارتاپ های خوب ایرانی که در این حوزه فعال هست رو به شما عزیزان معرفی کنم ! این معرفی از زبان خودشان هست. لطفا نظرات و ایده های خودتونو در مورد این استارتاپ در قالب نظرات ارایه بدید .

Post-Banner-1

 

استارتاپ های ایرانی فقط محدود به زمینه نرم افزاری نیستند

 

بارها اتفاق افتاده وسایل خود را گم‌کرده یا جا بگذاریم و برای پیدا کردن آن مشکلات زیادی داشته باشیم و حتی برفرض پیدا کردن، زمان زیادی صرف آن کنیم. «فایندیما» وسیله هوشمندی است که گم نمی‌شود و هر وسیله‌ای که همراه آن باشد نیز گم نخواهد شد.

1

 

فایندیما وسیله‌ای هوشمند در ابعاد کوچک که به افراد در گم نکردن وسایل کوچکشان ازجمله کلید، کیف و گوشی موبایل کمک می‌نماید فایندیما یک گجت هوشمند است که از طریق برنامه موبایل روی گوشی هوشمند و بااتصال بلوتوث کار می‌کند. زمانی که کیف پول یا کلیدهای خود را جاگذاشته‌اید (و فاصله گوشی از آن افزایش پیدا می‌کند)، گجت و گوشی هم‌زمان زنگ‌زده و شما را خبردار می‌کنند. ویژگی دیگر فایندیما، نمایش آخرین مکان شناخته‌شده از طریق اتصال بلوتوث بین گوشی و فایندیما داخل برنامه است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد زمانی که وسیله خود را گم کردید از طریق آخرین نقطه اتصال وارد برد گجت فایندیما ‌شوید تا مجدداً به آن متصل شده و وسیله‌ی گم‌شده را پیدا کنید.

2

 

 

ارتباط فایندیما با گوشی دوطرفه است، یعنی می‌توانید برای پیدا کردن گوشی خود دکمه فایندیما را فشار دهید تا گوشی شما (حتی در حالت سکوت) به صدا درآمده و از محل گوشی خبردارتان کند.

گجت‌هایی در این زمینه وجود دارند، اما آنچه فایندیما را متمایز می‌کند، برد پوششی بالا، مصرف بهینه باتری و قیمت پایین‌تر آن است.

قطعات فایندیما از آلمان و نروژ تهیه و طراحی و مهندسی آن توسط گروه جرمینال انجام‌شده است. جرمینال برای تولید انبوه، دست به اقدام جالبی زده است: « پیش فروش تضمینی محصول خود برای جذب سرمایه جمعی». به این معنی که هر فرد می‌تواند با پیش‌خرید این محصول، جرمینال را یک قدم به تولید انبوه نزدیک‌تر نماید و همچنین افرادی که در طرح پیش‌فروش فایندیما شرکت کنند نام آن‌ها به‌عنوان پیشتازان طرح در ابتدای دفترچه‌های راهنمای محصول برای یادبود و قدردانی درج می‌گردد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.

IMG_2662

 

IMG_2789

 

MG_3188

 

product-findima