banner

استارتاپ آکادمی

شما احتمالا در پیش برد و راه اندازی ایده استارتاپیتون یا از ابزار بوم مدل کسب و کار دارین استفاده می کنید یا از ابزار بوم ناب ( که به شدت پیشنهاد میشه از ابزار بوم ناب استفاده کنید ) من دو تا دوره

مفصل در این زمینه در وبسایت فرانش دارم که میتونید بهشون رجوع کنید…
در این مجموعه  ویدیو قصد دارم که با شما در مورد ۱۰ خطایی که در طراحی مدل کسب و کارتون احتمالا دچارش میشین صحبت کنم. ایده این ویدیو از کلاسی که با اش موریا در تگزاس داشتم اومده. این ۱۰ تا خطا خیلی رایج هست و اش موریا ، نویسنده کتاب اجراب ناب و رشد ناب در قالب جلسات مشاوره اش بسیار برخورد کرده . من هم بواسطه مشاوره هایی که داشتم با خیلی از اونها برخورد کردم.یه جورایی همه جای دنیا مدل ذهنی و فکری کارآفرینا و خطاهایی که دچارش میشن یکسان هست!در این مجموعه ۱۰ قسمتی این خطاها رو با شما به اشتراک می گذارم.

لینک های من در اینستاگرام و توییتر

هشدار استارتاپی شماره ۳ : ماندن در یک وضعیت محلی

ببینید ، فرض کنید دارید از یک تپه بالا میرید ، تا زمانی که دارید از تپه بالا میرید ، اون تپه اوپتیمون ترین و بهینه ترین حالت هست که میتونید بهش برسید و همه فکر و ذکر شما اینه که این هدف رو بزنید ، خوبه این کار ، ولی فرض کنید که به قله تپه میرسید و میبیند ! ا… یه تپه دیگه جلوی شما هست که بلندتر از تپه فعلی و اگر شما از یک مسیر دیگه میرفتید میتونستید اون تپه رو فتح کنید ، یه منظره با حال تر !
این حالت ممکنه در مورد مدل کسب و کار شما هم رخ بده ، چطوری ؟ اینطوری که شما تمام تمرکزتون رو رو بخش خاصی قرار دادین و به بقیه موارد توجه نمی کنید ، تمرکز ! چیزی که همه ما تاکید داریم براش ! و این کار باعث میشه که شما یه سری فرصت ها رو از دست بدید ، حتی یک فرصت بهتر ! خوب بالاخره چیکار کنیم.
ببینید این کار اجتناب نا پذیره …ولی یه کاری میشه کرد ! و اونم اینه که در روزهای اولیه استارتاپتون که دارید اعتبار سنجی رو انجام میدید ، نسخه های مختلفی از بوم ناب ( بوم مدل کسب و کارتون ) رو مورد بررسی و اعتبار سنجی قرار بدید . شاید اعتبار سنجی این بوم ها باعث بشه فرصت های جدیدی پیدا بشه ! …
ببینید این یه حالت خاص هست ، از یک طرف باید تمرکز خودتونو حفظ کنید و از یک طرف باید شرایط رو مورد بررسی و آزمایش قرار بدید.
مشکلات دیگه ، بخش های مختلف بازار …مثلا سه حالت مختلف …
همینطور که جلو میرید باید موارد رو محدود کنید ! و باز باشید به تغییرات ! سیلی های بازار رو ازش استقبال کنید !
قرار نیست خودمونو گول بزنیم !