بازیکاری (Gamification)  مفهوم جدیدی است که تعاریف متعددی از آن ارایه شده ، در تعریف مورد قبول ،بازی کاری استفاده از اندیشه بازی سازی (Game design thinking) و استفاده از مکانیزم ها ، تکنیک ها و المانهای بازی ، بویژه بازی های کامپیوتری ، در بستر های دیگر ( بجز بستر بازی) برای ایجاد شادی و افزایش اشتیاق کاربرن ،حل مسایل ، بهبود فرآیند ها و یادگیری در آن بستر ها می باشد.

چطور میشه کاری کرد که کاربران با اپلیکیشن  و سرویس ما درگیر بشن !

سال پیش بود که بواسطه کار روی استارتاپ میلوژی یک کارگروه مطالعاتی در زمینه گیمیفیکیشن تشکیل دادیم ، بحث بسیار شیرین و لذت بخشی بود ، باید از تکنیک ها و ابزار های گیمیفیکیشن در عمل استفاده می کردیم که کار بسیار سختی بود ( هنوز هم داریم روی این موضوع کار می کنیم ). محتوای فارسی در این زمینه بسیار کم است ، یکسری از دوستان خوبم  انجمن گیمیفیکیشن ایران رو تاسیس کردن که به ترجمه مقاله و کتاب می پردازن ، که حتما پیشنهاد میدم که به وبسایتشون سر بزنید،متاسفانه من اینقدر در عمل غرق شدم که نتونستم در تولید محتوا به دوستان کمک کنم.

در این پست می خوام یک کتاب خیلی خیلی خوب و مقدماتی ، اون هم به زبان فارسی و در قالب دیجیتال رو بهتون معرفی کنم که خودم خیلی از خوندنش لذت بردم ، کتاب ،یک محتوای مقدماتی را در اختیارتون قرار میده ،ولی برای شروع خیلی مناسبه ! امیدوارم مفید واقع بشه :

نام کتاب : بازیکاری (Gamification)  نگاهی نو به شکل گیری مفهومی نو در عرصه فضای مجازی و کاربرد های آن

لینک دانلود

Cover1

Cover2

ناشر الکترونیک: دفتر مطالعات و برنامه ریزی – وزارت ارشاد ( این کتاب سال پیش بصورت رایگان در وبسایت وزارت ارشاد منتشر شده بود)