در این نوشته قصد دارم تجربه خودم بابت حضور در رویداد همایش کسب و کارهای نوپا در ایران رو بعنوان سخنران با شما به اشتراک بگذارم.

مقدمه

واقعیت این بود که امسال بعد از بازگشت از آمریکا ، سرم خیلی شلوغ بود ، مخصوصا هفته های اول ، امکان حضور در هیچ رویدادی رو نداشتم و شرمنده خیلی از دوستان شدم ، ولی بعد از یک ماه و نیم سرم کمی خلوت تر شد و بواسطه لطفی که دوستان داشتن در همایش آینده کسب و کارهای نوپا بعنوان سخنران حاضر شد ، و بهانه ای شد که دوستان قدیمی رو یک بار دیگه قبل از بازگشت به آمریکا ببینم .سه شنبه عصر عازم تهران شدم و جمعه شب هم برگشتم.
واقعیت این بود که این همایش به همت مدرسه استاندارد های کسب و کارهای نوپا ( برهان مجیدی و تیمش ) و همچنین همکاری آرش سروری برگزار شد. اعتراف می کنم که خیلی نسبت به این رویداد خوش بین نبودم ولی نظم در پیگیری کارها و هماهنگی ها برام خیلی جالب بود و از همه جالب تر برام روز رویداد بود که با یک سالن پر از شرکت کننده مواجه شدم! اینکه یک جوان به کمک یک تیم خوب تونسته بود یک رویداد با کیفیت رو در این سن و سال برگزار کنه برام خیلی جالب بود.

برهان

صف

photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۴_۲۲-۳۱-۱۵

همایش بسیار با نظم از نظر من برگزار شد ( البته همیشه کم و کاستی هایی هست ولی به نظر من خیلی خوب بود و من راضی بودم ) کیفیت برگزاری همایش و راهبری سخنرانان و فیدبک های مستقیم گرفتن از شرکت کنندگان که همه توسط آرش سروری مدیریت می شد فوق العاده بود و یک تجربه خیلی خوب رو برای من رقم زد.

arash

شرکت کنندگان

سخنرانان

تیم سخنرانی خیلی خوب بود ، من شخصا کلی لذت بردم ، کنداکتور برنامه رو اینجا گذاشتم و فکر می کنم ویدیو های این رویداد به زودی منتشر میشه . یکی از نکات جالب در این رویداد حضور سخنرانان از شهر های مختلف بود. من و مصطفی پور علی از مشهد اومده بودیم ، آقای سهیل شهیدی از شیراز وخیلی دوستان دیگه.

Conductor

مهمانان ویژه

این دسته فعالین اکوسیستم کارآفرینی بودند که عالیت های مختلفی داشتن و در بین سخنرانی ها معرفی میشدند ، و این باعث میشد که شرکت کنندگان عمومی به راحتی در زمان شبکه سازی با این افراد مرتبط بشن و شبکه سازی سریع تر رخ بده، خیلی از دوستان خوب و قدیمی رو در اینجا دیدیم.

شرکت کنندگان

عموم شرکت کنندگان افرادی بودند که با مباحث استارتاپی تازه آشنا شده بودند (البته این تحلیل من این بود ، چون مثلا خیلی از اونها رویداد همفکر رو باهاش آشنایی نداشتن یا اینکه تازه با فرآیند های استارتاپی آَشنا شده بودند ) جالبه بدونید که نمایندگان زیادی از سازمان های مختلف هم در این رویداد شرکت کرده بودند.

موضوعات سخنرانی ها

سخنرانی ها به نظرم خیلی خوب بود ، عده ای انتقاد داشتند که برخی سخنرانی ها مقدماتی بود ولی عموما راضی بودند.
من تمامی سخنرانی ها رو حضور نداشتم ، ولی چند تا سخنرانی که بودم بسیار برام لذت بخش بود .
سخنرانی خانم کتایون سپهری در زمینه کسب و کارهایی که در آینده نخواهند بود خیلی جالب بود … چند تا از تصاویر اسلاید هاشو اینجا گذاشتم .

مشاغل 3

مشاغل 2

مشاغل 1

سخنرانی آقای زاغری برای آشنایی شرکت کننده ها با مقوله سرمایه گذاری بحث خوبی بود.

چک لیست سرمایه گذار
سخنرانی آقای جاجی محمدی در زمینه یکسری نکات و قوانین راه اندازی کسب و کار های نوپا کاربردی و خیلی ساده و خودمانی بود
افتخارات دوستان از گروه امنیتی آشیانه ، که من فقط اسمشونو قبلا شنیده بودم برام خیلی جالب بود که چندین سال رتبه یک رو در زمینه هک و امنیت در دنیا کسب کرده بودند.

آشیانه
توضیحات صادقانه و خودمانی خانم نازنین دانشور که با وجود مشکلات زیاد در این رویداد شرکت کرده بودند ، در زمینه مشکلات استارتاپ ها بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
پنل رویداد ، خیلی به نظرم کاربردی نبود و مطلب خاصی درش مطرح نشد.

Panel

ئث
بعدش سخنرانی خودم بود که فکر می کنم برای شرکت کنندگان جذاب بود.
موضوع سخنرانی من : نقشه موفقیت یک استارتاپ ، الگویی بومی از سیلیکون ولی بود.واقعیت اینه که مدتیه که روی یک الگوی بومی برای موفقیت استارتاپ ها دارم کار میکنم ، این الگو رو بر اساس دوره های تخصصی و تجربه حضورم در شتابدهنده ها طراحی کردم که فکر می کنم برای بوم ایران خیلی مناسب باشه و به زودی هم یک کارگاه در این زمینه در مشهد قراره برگزار بشه که اطلاعاتش در اینجا هست.

newewاطلاعات دوره و لینک ثبت نام

سخنرانی دوست خوبم ایمان رضوی هم خیلی خیلی جالب بود ، ایمان در مورد انقلاب چهارم صنعتی صحبت کرد که خیلی جذاب بود، ما با هم در این زمینه تو آمریکا خیلی گپ زدیم و از دوستان صمیمی من در آمریکا هست.
سخنرانی مصطفی پور علی هم که از مربیان و فعالان حرفه ای اکوسیستم کارآفرینی مشهد هست بسیار دلنشین و جذاب بود ( هماهنگه ! )
متاسفانه الباقی سخنرانی ها رو بواسطه سئوالات شرکت کنندگان از من در خارج از سالن بودم و نتونستم شرکت کنم ولی مطمئنم که خیلی خوب بود.
یکی از اتفاقات جالب این رویداد تخصیص یک زمان چند دقیقه ای به استارتاپ ها بود برای ارایه ایده هاشون و گرفتن نظر مربیان که به نظرم خیلی ایده خوبی بود . برام جالب بود محمد قایم پناه یکی از فعالان حوزه محیط زیست و کارآفرینی اجتماعی هم در این رویداد شرکت کرده بود ، در مورد محمد قبلا اینجا نوشتم و به زودی در مورد ایده کشمون هم از اون بیشتر می نویسم.
یکی از مهمانان ویژه این رویداد موسس بازی quiz of kings بود که آمار جالبی رو ارایه داد که برام خیلی جالب بود ، ۹ میلیون کاربر و ۱٫۵ میلیون کاربر فعال روزانه!
من بواسطه جلسه ای که داشتم رویداد رو زود تر ترک کردم و رفتم جلسه و بعدشم برگشتم مشهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر رویداد پیشنهاد میدم کانال رویداد رو ببینید و افراد کلیدی که در این رویداد بعنوان مهمان ویژه معرفی شدن رو حتما دنبال کنید و پیگیرشون باشید.