یکی از ابزار های مهم استارتاپ ها ، که می تونه نقش بسیار مهمی در موفقیت اونها داشته باشه ،بکار گیری تکنیک های چابک در توسعه محصولات ، مدیریت کارکنان و در نهایت مدیریت پروژه است، مدت زیادی است که در این زمینه مطالعه و کارعملی انجام داده ام و تمامی کارگاه های بین المللی مرتبط با این مباحث رو شرکت کردم و همیشه سعی کردم خودم رو در این زمینه بروز کنم!انصافا از این تکنیک ها و ابزار ها بهره زیادی بردم ،در اینجا جا داره از اسد صفری عزیز که در زمینه فرهنگ سازی مباحث چابک بسیار زحمت کشیده تشکر کنم ، اسد صفری کسی است که برای اولین بار دوره های اسکرام را با مربیان بین المللی در ایران سازماندهی و برگزار کرده که من هم افتخار همکاری در کنار اسد رودر برگزاری تعدادی از این دره ها رو  داشتم ! یکی از رویداد های مهمی که جامعه چابک کاران ایران بهش نیاز داشت و لازم بود ، رویدادی با عنوان چابکی بود که افراد و صاحب نظران این بحث در اون به تبادل نظر و اشتراک تجربیاتشان بپردازند. این بارجمعی از فعالان انجمن چابک با همکاری اسد صفری ، برنامه ریزی نخستین همایش چابک ایران رو انجام داده اند،علاوه بر انجمن انفورماتیک ایران حای اصلی این رویداد می باشد، رویدادی که بنظر میرسه شامل مباحث بسیار کاربردی و تجربی چابک کاران ایران باشد.حضور در این رویداد رو به همه چابک کاران و استارتاپی ها پیشنهاد میدم! اگر خودم هم وقت کنم حتما حضور خواهم داشت، در ادامه اطلاعاتی در مورد این رویداد رو از سایت اصلیش ارایه دادم که امید وارم مفید واقع بشه !

وب سایت رویداد :http://2014.agile.ir/

چابک ایران ۹۲ – با شعار «چابک باشید، نه عجول» تلاش میکند تا مجموعه ای از رهبران صنایع و چابک کارانی که بر روی پروژه های واقعی کار میکنند را به منظور اصلاح و ارتقاء طرز تفکر و روش ها، چه بصورت فردی و چه به صورت سازمانی، در کنار هم جمع کند. شرکت کنندگان در این همایش در نهایت خواهند یافت که چگونه میتوان با تغییرات سریعِ شرایط کسب و کار فناوری اطلاعات سازگار شد، یا برعکس، آنرا به نفع شرایط بهتر تغییر داد. سخنران ها و مربیان همایش تلاش خواهند کرد تا دانش کافی برای مهارت هایی چون، خلق سریعتر راه حل های با ارزش و با کیفیت، چگونگی کار با تیم ها، رهبران و ذی نفعان، هدایت و ارتقاء رویکرد فکری آنها تا بتوانند چابک باشند و نه عجول، را در اختیارمان قرار دهند.

خط سیر چابک بر روی توسعه تکرار محور متمرکز است. تیم های همیار سریعتر و بهتر از گذشته میتوانند برای مشترایانشان راه حل ارائه کنند. چابک ایران ۹۲ محلی برای گرد همایی وسیع رهبران، صاحبان مشاغل، مربیان و اساتید کسب و کار و دانشگاه خواهد بود تا بیش از پیش از تجربیات یکدیگر مطلع شده و آنها را برای آینده بهتر صنعت توسعه نرم افزار بکار بندند.

انجمن چابک ایران، به عنوان مولف و سازمان دهنده همایش چابک ایران ۹۲، و به منظور دستیابی به کیفیت مناسب، نظارتی فرآگیر بر کل فرآیند برگزاری همایش از نحوه برپایی برنامه های جانبی گرفته تا سخنرانی ها، پوشش حامیان، تبلیغات گسترده محیطی و اجتماعی و غیره، خواهد داشت.

سرفصل های آموزنده

با پیوستن به ما عضوی از نخستین کنفرانس چابک ایران باشید. در طول این همایش، یادگیری، تعامل و ارتباط با بهترین های حوزه ی تولید نرم افزار چابک ایران و منطقه را تجربه خواهید کرد.

در این همایش حول موضوعات متنوعی با محوریت چابکی در سازمان ها و نحوه ی پیاده سازی آن در تیم های توسعه به شکلی که باعث بروز نتایج بهتری شود بحث خواهیم کرد. موضوعات مورد بحث در این همایش به بخش های زیر طبقه بندی میشوند:

  • آینده ی چابکی در سازمان ها
  • آموزه های تجربه شده در خصوص استقرار چارچوب های چابک
  • تاثیر تفکر چابک بر روی استرات آپ ها
  • ابعاد حقوقی قرارداده های پروژه های چابک
  • جایگاه توسعه ی نرم افزار به سبک چابک در سرفصل های دانشگاهی و آکادمیک
  • تاثیر معماری نرم افزار بر برنامه های توسعه یافته به روش چابک
  • تجربه ی ترکیب چارچوب های چابک از قبیل اسکرام، اکس پی، کانبان و …
  • تکنیک های بهبود کیفیت فرآیند توسعه، محصول و افزایش مشارکت اعضای تیم

برای دانلود بروشور کلیک کنید