سلام و درود به همه دوستان عزیز و خوب و همراهان دکتر استارتاپ ،از این به بعد قصد دارم تولید محتوای ویدیویی رو بیشتر کنم ، بر اساس نظر سنجی ها و فیدبک هایی که گرفتم خیلی از مخاطبین ابراز علاقه کردن.

در این ویدیو پست قصد دارم در مورد ۳ نکته مهم در مورد استارتاپ ها با شما صحبت کنم که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستش.ولی قبلش میخوام در مورد ایده باهاتون صحبت کنم. حتما شما هم بارها و بارها شنیدین که میگن ایده مهم نیست و اجرا مهمتر هست.این حرف کاملا درسته ولی جالبه بدونید که در اکوسیستم های پیشرفته کارآفرینی ، سرمایه گذارها و شتابدهند ها اول به ایده و هسته مفهومی اون توجه می کنن ! یه جورایی انتظار دارن که کسی که صاحب ایده هست یه تحقیقاتی در مورد ایده کرده باشه ! و حتی در بسیاری از موارد براشون رسیدن به یک MVP مهمتر هست. دیگه دورانی که فقط روی ایده خام سرمایه گذاری بشه گذشته ! ( البته به دلیل بلوغ اکوسیستم این انتظار از تمام کارآفرینا میره که با مفاهیم اعتبار سنجی و این داستانا کاملا آشنایی داشته باشن )

 

لینک مشاهده ویدیو در آپارات

خوب بریم سراغ این سه تا مفهوم که با T شروع میشن

تیم Team:

یه استارتاپ خوب استارتاپی هست که یک تیم طلایی داشته باشه ! تیمی چند منظوره ! یه تیم خوب میتونه از فرصت های پیش رو به درستی بهره برداری کنه و موفق بشه ! این تیم مبتنی بر هدف هست و بسیار انعطاف پذیر ( توضیحات بیشتر در ویدیو آورده شده )

تکنولوژی Technology :

عبارت یا T دوم مربوط میشه به توان فنی تیم شما ! اینکه چقدر این توان در شما وجود داره که ایده رو به یک محصول در استارتاپتون تبدیل کنید. متاسفانه تعداد ایده پردازان همیشه بیشتر از تعداد اجرا کنندگان هست ! این مسئله اینقدر مهم است که اگر شما توان فنی نداشته باشید کلا کسی حاضر به سرمایه گذاری نخواهد بود.یادتون باشه در اینجا علاوه برتوان فنی  تیم منظور ما تکنولوژی که تیم شما به آن مسلط هست نیز مطرح است ! اینکه آیا شما یک الگورتیم خاص ، تکنیک خاص دارید میتونه بسیار بسیار تعیین کننده باشه !

کشش Traction :

بله کشش یا میزان تقاضای بازار   مهمترین چیزی که برای سرمایه گذاران اهمیت دارد ! اینکه بازار چقدر از شما استقبال کرده و روند این استقبال به چه صورت است و در آینده چگونه رشد خواهد کرد! این چیزی است که سرمایه گذاران به دنبال آن هستند ، اگر شما بتوانید به گونه ای ثابت بکنید که کشش خوبی در بازار نسبت به محصول شما وجود داردکمتر سرمایه گذاری است که علاقه به سرمایه گذاری نداشته باشد!

توضیحات تکمیلی این موارد رو در ویدیو گذاشتم که امیدوارم مفید واقع بشه !

منتظر نظراتتون هستم!