میتاپس بیرجند !

همانطور که شاید در جریان قرار گرفته باشید مدتی هست که روی یک استارتاپ جدید بنام میتاپس دارم کار می کنم ، میتاپس شامل مجموعه ای از رویداد ها میشه که در راستای به آموزش ، به اشتراک گذاری تجربه ، شبکه سازی ، و آگاهی از موضوعات خاص هست ! بعبارتی افراد از جوامع مختلف با علاقه مندی های مشترک حول موضوعاتی خاص کنار هم  جمع می شن و در اون زمینه به بحث و تبادل نظر می پردازن!

ما هنوز در مرحله MVP هستیم و تا حالا Pivot های زیادی داشتیم ، یکی از مزیت های اصلی میتاپس منطبق بودن اون با فرهنگ و مسایل روز ایران هست.بزودی در مجموعه پست هایی اطلاعاتی رو در زمینه داستان واقعی یک استارتاپ ، در مورد میتاپس ارایه میدم.

جالبه بدونید که بعد از برگزاری دو رویداد میتاپس در مشهد با محوریت استارتاپ ، ایمان داودیان عزیز ، درخواست برگزاری اولین رویداد میتاپس خارج از مشهد رو داد ، بعبارتی ایمان برگزار کننده و هماهنگ کننده دومین شهر میتاپسی ایران شد ، برای تیم ما خیلی این مسئله خوشحال کننده و امید بخش بود! جالبه بدونید که ایمان داودیان همیشه در اولین بودن پیشتاز هست ! ایمان اولین شخصی بود که استارتاپ ویکند رو در خارج از تهران برگزار کرد و بعد از اون رویداد ها به ترتیب در شهر های مختلف ایران شکل گرفت ! همین جا از ایمان بابت تمامی زحماتی که کشیده تشکر میکنم! در ضمن ایمان در حال حاضر در حال برنامه ریزی برگزاری دومین استارتاپ ویکند بیرجند هست که امیدوارم به خوبی برگزار بشه !

بر اساس صحبت هایی که با ایمان داشتیم ، هدف میتاپس رو براش روشن کردم ، و لذا تصمیم گرفتیم سخنرانی هایی رو با چارچوب میتاپس برگزار کنیم!

birjand1

سخنرانی اول  ( با موضوع آموزش Learn ) از ناصر غانم زاده عزیز بود که به بحث تعاریف استارتاپ و فرآیند استارتاپ ها پرداخته بود!

سخنرانی دوم ( به اشتراک گذاری تجربه Act And Share ) : از علیرضا حسینی ،مدیر عامل بیرجند سیتی بود که قرار شد به بیان تجربیات خودشون در زمینه راه انداز وبسایت بیرجند سیتی صحبت کنن!

سخنرانی سوم ( در زمینه Think) : مربوط به من میشد که قرار شد در زمینه اهمیت نوشتن و مکتوب کردن اهداف  در زمینه پیشرفت فردی و کاری  توضیح بدم ( ۵۰ درصد محتوای سخنرانی من مشابه محتوای سخنرانیم در روشن شوی مشهد بود )

برنامه ریزی ها رو تقریبا دو هفته قبل از رویداد با ایمان انجام دادم ، من قبل از برنامه میتاپس بیرجند باید میرفتم نمایشگاه الکامپ و بعد از اون یک دوره مربی گری داشتم ! برنامه خیلی فشرده شد و تمامی زحمات هماهنگی ها افتاد گردن ایمان و تیم اجرایشش در بیرجند و آقای برجی  در مشهد.

من بعد از یک هفته سفر تهران چهار شنبه شب رسیدم مشهد و پنج شنبه صبح عازم بیرجند شدم ( با اتوبوس) ، فرصت خیلی خوبی برام پیش آمد تا در زمان سفر دو تا کتاب صوتی رو مطالعه و به اتمام برسونم و از طرفی با آرش ماهر عزیز کلی گپ بزنیم!

آرش ماهر از برگزار کنندگان استارتاپ ویکند مشهد و از شرکت کنندگان اولین استارتاپ ویکند بیرجند بود ، با آرش کلی گپ زدیم ! از برنامه ریزی و علایق گرفته تا اینکه در کیش چه پتانسیل هایی وجود داره ! واقعا جالب بود یکسری  اطلاعاتی از آرش گرفتم که در تصمیم گیریم برای ایده یک استارتاپ بسیار موثر بود!

در مسیر سفر به بیرجند ، به پدیده ای عجیب برخوردم که تابه حال ندیده بودم ( البته شاید شما دیده باشید ، من ندیده بودم ) نخود با روکش کاکائو!

تقریبا طبق زمانبندی بعد از ۸ ساعت رسیدیم بیرجند ! یکی از اعضای تیم برگزار کننده زحمت کشیده بود اومده بود دنبالمون و ما رو به محل برگزاری رسوند !

در مسیر که داشتیم میرفتیم ، ایمان چند بار به تماس گرفت و همه چیز رو چک کرد ، این نشون میداد که چقدر ایمان و تیمش براشون مهمه که رویداد با کیفیت  برگزار بشه ! رسیدیم به محل برگزاری میتاپس ، بله دانشگاه صنعتی بیرجند !

ناصر غانم زاده و ایمان بیرون محل برگزاری ایستاده بودن ، آخرین باری که ما در کنار هم بودیم ، استارتاپ ویکند مشهد بود ، قبل از برگزاری رویداد کلی با ناصر گپ زدیم  و در مورد یکسری مسایل جامعه استارتاپی ، ایده های نو…. صحبت کردیم!

birjand2

محل برگزاری بسیار مناسب بود و تعداد شرکت کننده ها هم ، بسیار خوب بود ( فکر کنم حدود ۱۲۰ نفر ) شرکت کننده داشتیم.

birjand3

birjand4

مراسم با دقایقی تاخیر شروع شد ! یک کار جالبی که در میتاپس رخ داد ، نحوه اجرا و مجری گری برنامه بود ، تیم میتاپس بیرجند از دو مجری با حالتی نمایشی استفاده کرده بودن که این مسئله برای من خیلی جالب بود ( تا جاییکه ما تصمیم گرفتیم در مستندات میتاپس این ایده رو به برگزار کنندگان بدیم )! واقعا ایده خوبی بود!

birjand do mojri

اولین سخنرانی سخنرانی ناصر بود ! من همیشه از صحبت های ناصر مطالب جدیدی رو یاد میگیرم ! واقعا خوشحالم از اینکه ناصر در زمینه مفاهیم استارتاپ ها اینقدر از نظر علمی کار کرده و بروز ترین دانش در این زمینه رو به جامعه استارتاپی منتقل میکنه!

birjand naser 2

بعد از ارایه ناصر عزیز نوبت به آقای حسینی رسید ! ایشون یک  مدیر عامل بیرجند سیتی بودن و در قالب داستانی زیبا و شیرین داستان راه اندازی وبسایت بیرجند سیستی رو نقل کردن !

birjand hosseini

اینکه چقدر پیگیری ایدشون بودن ، اینه در سال ۷۹ دومین ثبت کردن ، اینکه برای راه اندازی وبسایت باید از استانداری اجازه میگرفتن و….من شخصا از پافشاری و همت ایشون در مورد تاسیس سایت بیرجند سی تی بسیار لذت بردم !اینقدر سخنرانی ایشون جالب ، شیوا و جذاب بود که از ایمان خواستم فیلم میتاپس رو حتما برای ما ارسال کنه تا در وبسایت اونو منتشر کنیم!

بعد از سخنرانی آقای حسینی برگزار کننده های یک پذیرایی در نظر گرفته بودن ! در حین پذیرایی کلی با بچه های بیرجند گپ زدیم !

birjand-break

بعد از Break نوبت به سخنرانی من رسید ، موضوعی که برای بخش Think میتاپس برای شرکت کنندگان در نظر گرفته بودم ، همان موضوعی بود که در روشن شوی مشهد آماده کرده بودم ، البته با کمی تغییر و چند کار کارگاهی ،عنوان موضوعم ” معجزه نوشتن” بود.

در این ارایه به مواردی مثل

اهمیت نوشتن کارهای روزانه

اهمیت برنامه ریزی فردی

نقش و اهمیت صورت جلسه در استارتاپ ها ( در کل فرآیند از ایده پردازی تا اجرا)

مرور جامعه شناسی ایرانی ها

و چند تکنیک عملی جهت شروع به نوشتن

اشاره کردم.

mahdi4

نحوه اجرای ارایه بصورت دوطرفه و استفاده از خود شرکت کنندگان جهت آموزش بود.

mahdi2mahdi3

بعد از سخنرانی من ، نوبت به ایمان داودیان عزیز رسید که در مورد دومین رویداد استارتاپ ویکند بیرجند توضیحاتی رو بده ( بخش Aware از میتاپس)

ایمان توضیحاتی پیرامون استارتاپ ویکند و اولین تجربه برگزاری اون در بیرجند توضیحاتی رو ارایه کرد .

iman

ایمان نماینده جهانی استارتاپ ویکند هم هست ، ارایه خیلی خوبی در زمینه آشنایی شرکت کنندگان با رویداد استارتاپ ویکند رو ارایه کرد !

در نهایت هم آقای حسینی با بیان شیرینشون موارد رو جمع بندی کردن و از اینکه اولین رویداد میتاپس در بیرجند خیلی خوب برگزار شده بود از همه تیم اجرایی تشکر کردن ، ایشون همچنین حمایت کامل خودشونو از برگزاری چنین رویدادهایی در بیرجند اعلام کردن.

در انتها نیز به پیشنهاد تیم برگزار کننده یک عکس یادگاری گرفتیم که عکس فوق العاده ای شد !

یکی از نکات جالب رویداد میتاپس بیرجند حضور یکی از استاتید و روحانیون دانشگاه بود که از برگزاری و تاثیر گذار بودن این دسته رویداد ها بسیار استقبال کردند.

group-pic

رویداد به خوبی برگزار شد ، فکر میکنم همه از حضور در این رویداد راضی بودن ، به امید رویدادهای موفق بعدی در بیرجند.

پی نوشت : راستی اگر بیرجند رفتید این مورد رو از دست ندید :

بادمجان و کشک اصل بیرجندی!!!! عالی بود آقا عالی !

photo