banner

استارتاپ آکادمی

شما احتمالا در پیش برد و راه اندازی ایده استارتاپیتون یا از ابزار بوم مدل کسب و کار دارین استفاده می کنید یا از ابزار بوم ناب ( که به شدت پیشنهاد میشه از ابزار بوم ناب استفاده کنید ) من دو تا دوره مفصل در این زمینه در وبسایت فرانش دارم که میتونید بهشون رجوع کنید…
در این مجموعه  ویدیو قصد دارم که با شما در مورد ۱۰ خطایی که در طراحی مدل کسب و کارتون احتمالا دچارش میشین صحبت کنم. ایده این ویدیو از کلاسی که با اش موریا در تگزاس داشتم اومده. این ۱۰ تا خطا خیلی رایج هست و اش موریا ، نویسنده کتاب اجراب ناب و رشد ناب در قالب جلسات مشاوره اش بسیار برخورد کرده . من هم بواسطه مشاوره هایی که داشتم با خیلی از اونها برخورد کردم.یه جورایی همه جای دنیا مدل ذهنی و فکری کارآفرینا و خطاهایی که دچارش میشن یکسان هست!در این مجموعه ۱۰ قسمتی این خطاها رو با شما به اشتراک می گذارم.

لینک های من در اینستاگرام و توییتر

هشدار استارتاپی شماره ۲ : بازاریابی برای همه

همه ما دوست داریم یه کمپانی بسازیم مثل فیس بوک که همه عضوش باشن ! ولی واقعیت اینه که وقتی بخوای یک محصولی بسازی که همه رو راضی کنه و همه کاربراش باشن ، به محصولی میرسی که هیچ کس نخوادش !
این خیلی نکته مهمیه ها ! معمولا ما میخواهیم ایدمون یه شبکه اجتماعی باشه ، یه جورایی مثل مدل اوبر و اسنپ هم یه کارای مشابهی انجام بده و اگر زود فود رو هم قاطیش کنیم بد نیستا !!!
یک محصول total solution !
حتی فیس بوک هم از یک نسخه بسیار بسیار کوچک شروع کرد ، از یک کالج دانشگاه هاروارد.
یه نکته مهم اینه که شما باید در روزهای اولیه استارتاپتون روی Early adaptor ها کار کنید ، اینها افرادی هستند که باعث یادگیری و توسعه و نشر ایده شما می شن !اگر شما اینا رو راضی نکنین دیگه بقیه مشتریان ول معطل هستن !
البته یه نکته جالب هست ، و اونم اینه که یک فاصله ای بین پذیرنگان آغازین و عموم مشتریان آینده استارتاپ شما وجود داره ، که حالااینکه شما چطور این دوران گذار رو طی کنید خودش موضوعی هست که بعدا بهش اشاره می کنیم!
حالا شما بهش برسید و بعدا در موردش صحبت می کنیم!
پس در روز های اول فقط روی Early Adaptor ها تمرکز کنید و تا جاییکه میتونید یک بخش ویژه و اختصاصی از اونها رو انتخاب کنید ، دقیقا اونها رو پروفایل کنید ! از این بخش به سادگی نگذرید ! این همون بخش مشتریان و پذیرندگان آغازین در بوم ناب هست.